Kilka słów o reklamacji markowego obuwia

Decydując się na zakup markowego obuwia, warto znać – choć w pewnym stopniu – przepisy dotyczące reklamacji zakupionego obuwia. Jest to o tyle istotne, gdyż w razie wykrycia jakiejkolwiek wady, trzeba wiedzieć, czy sensowne jest jej reklamowanie.

Kiedy możemy reklamować zakup obuwia?
Reklamację na markowe obuwie zwykle możemy złożyć maksymalnie w 24 miesiące po jego zakupie. Chyba, że dany sprzedawca zaznaczył inaczej. W praktyce jednak bardzo rzadko zdarza się, że obuwie jest reklamowane w okresie późniejszym niż 12 miesięcy. Po tak długim czasie podlega ono już naturalnym procesom zużycia.

Okoliczności, w których możemy reklamować
Istnieje kilka okoliczności, przy których możemy zdecydować się na reklamację markowego obuwia. Są to przede wszystkim sytuacje kiedy:
– obuwie przecieka a producent jasno deklarował, że jest to obuwie nieprzemakalne
– obuwie posiada wadę ukrytą, czyli taką, o której Strona kupująca nie mogła wiedzieć w momencie zakupu

Reklamacja nie jest zasadna, jeśli:
– obuwie jest niewygodne – za dopasowanie do stopy odpowiedzialny jest Klient a nie sprzedawca
– obuwie przemaka a nie ma przesłanek, by traktować je jako nieprzemakalne
– reklamujemy uszkodzenia mechaniczne – z biegiem czasu but zwyczajnie się zużywa, co jest oczywiste dla Klienta

Warto dodać, że sklep ma aż 14 dni na odniesienie się do reklamacji. W trakcie jej trwania, nie musi on udostępniać nowej pary butów o charakterze zamiennym Klientowi.